Verisure larm från Securitas Direct - Forum

Hoppa till innehåll

• (2 Sidor) +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Verisure larm från Securitas Direct

Medlemmen är offline   Civilspanarn 

• Veteran
  • PipPipPip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 13-Jan 11

Citat

har dom avtal med olika bolag då beroende på vart dom finns? För det vart ett inbrott här i byn förra veckan och det står sec. direct på skyltarna och det var seccen som kom med sina bilar. Iofs finns inte BT med väktare i denna kommunen... Sry för OT :)
Runt om i landet så åker man på varandras larm, finns många exempel på där G4S kommer på Securitas larm, lika många G4S larm där Securitas kommer. Det kan även vara så att kunden har valt att ha det så då man fått ett bättre pris på larmet från det ena företaget och på bättre på åtgärden från det andra.
0

Medlemmen är offline   Calzon 

• Väktare
  • PipPip

Citat

Citat

har dom avtal med olika bolag då beroende på vart dom finns? För det vart ett inbrott här i byn förra veckan och det står sec. direct på skyltarna och det var seccen som kom med sina bilar. Iofs finns inte BT med väktare i denna kommunen... Sry för OT :)
Runt om i landet så åker man på varandras larm, finns många exempel på där G4S kommer på Securitas larm, lika många G4S larm där Securitas kommer. Det kan även vara så att kunden har valt att ha det så då man fått ett bättre pris på larmet från det ena företaget och på bättre på åtgärden från det andra.
Taget, tack för info. Back to topic. Inte för att det verkar vara något revolotionerande larm men för dem som är noga med hur det ser ut i hemmet så kan det väl vara snyggt iaf.
0

Medlemmen är offline   Orren 

• Väktare
  • PipPip
Bara jag som tycker att paketpriset på ca 8000kr var lite väl saftigt i jämförelse med andra konkurenter som tex sector alarm?
0

Medlemmen är offline   Honnerby 

• Nykomling
  • Pip

Citat

Bara jag som tycker att paketpriset på ca 8000kr var lite väl saftigt i jämförelse med andra konkurenter som tex sector alarm?
Väldigt stor skillnad mellan Sector och SD går inte att jämföra, vad jag förstått så är detta skillnaden på produkterna hitintills från "gamla" larmet och Verisure. Kameran har bättre räckvidd Bättre husdjursanpassning. Rökdetektorerna är länkade med varandra, tjuter en tjuter alla. Händer detta så kan du trycka på en knapp på en rökdetektor så slutar alla tjuta förutom på platsen där rökutveckling förekommer. Rökdektorn pratar också och varnar om brand i annat rum. Gateway eller "centralenheten" kopplas också på GSM,fast telefoni OCH internet, dvs en hel del att gå igenom innan du kan sabotera larmet. Vad jag förstått så är detta bara steg 1 i lansering där det kommer komma en hel del andra säkerhets relaterade produkter till hösten.
0

Medlemmen är offline   Verisure Säljare 

• Nykomling
  • Pip
Jag jobbar just nu åt Securitas Direct och vi lanserade det nya systemet Verisure den 1 augusti och som det är sagt så arbetar man fortfarande på att få fram nya komponenter som t.ex. fjärrkontroll, rörelsedetektor (just nu är det bara rörelsedetektorer med inbyggd kamera), fuktdetektor, 220V adapter m.m. Skillnaden mellan det nya systemet och det gamla är att vi köpte våra komponenter från Honeywell men idag så är det ett eget tillverkat larm så vi äger alla rättigheter till det. Man kan även logga in på Säkerhets Centret för att kolla till sitt egna larm. Jag har även för mig att någon sa att 8000 var lite saftigt för det man fick vilket det absolut inte är. I paketet så ingår det 2 kameror med rörelsedetektorer, 3 magnetkontakter (Dörr magneter), 1 rökdetektor, manöverpanel, gsm modul och 1 siren med inbyggd värmedetektor. Allt som allt så har man inbrottsskydd, brandskydd och ett trygghetslarm för 7980 för att vara exakt. Faktum är att vi även har sänkt priset för exakt samma paket med 2000kr så priset idag är 5980kr för hela paketet vilket jag själv tycker är småpengar för det man får. Hela systemet äger man när man har betalat för komponenterna så det kommer alltid sitta kvar i huset om man nu vill det. . När det gäller Sector Alarm som jag då jobbat åt tidigare så använder dem sig av komponenter från Honeywell som dem började använda mars i år. I deras grundpaket så ingår det 1 kamera, 1 magnetkontakt, 1 rökdetektor, gsm modul och manöverpanel. Sector Alarm säljer sitt grunpaket som jag anget ovan för 3490kr. För att få det likvärdigt med Securitas Directs nya larm så måste vi lägga till 1 kamera som kostar 1490kr och även 2 extra magnet kontakter som sammanlagt blir 1380 och även en separat siren som kostar 1490kr. Allt som allt så kostar det 7850kr för komponenterna. Sen till månadsavgiften som stiger 15kr/mån för varje komponent man väljer att lägga till. Månadsavgiften börjar på 349kr och med det vi lagt till så stiger månadsavgiften till 409kr/mån vilket också är deras maxtak för månadsavgiften. I grundpaketet så ingår det kameror som inte har så kallad (Nightvision) "vilket ingår i Securitas Directs system". Dem kamerorna som ingår tar inte heller kort när rökdetektorn går igång så egentligen måste man lägga till 2 Nightvision kameror för att få ett komplett skydd och 1 sådan kamera kostar 1790kr. Jag måste även lägga till att ett larm från Sector Alarm -->HYR<-- man så du äger inte larmet. Vilket paket är mest prisvärt? Verisure för 5980kr 298kr/mån eller Sector Alarm 7850kr 409kr/mån Om ni har frågor angående Securitas Direct eller Sector Alarm så fråga mig mer än gärna. MVH Alex
0

Medlemmen är offline   mr P 

• Väktare
  • PipPip
Nån som vet om seccen (kan ha varit Directen) har/hade nåt erbjudande där om jag som väktare tipsar, fixar en kund åt en försäljare så får kunden rabatt pga att jag är väktare? (jag vet att jag som väktare har erbjudanden, men detta gäller en bekant som har villa)
0

Medlemmen är offline   Verisure Säljare 

• Nykomling
  • Pip

Citat

Nån som vet om seccen (kan ha varit Directen) har/hade nåt erbjudande där om jag som väktare tipsar, fixar en kund åt en försäljare så får kunden rabatt pga att jag är väktare? (jag vet att jag som väktare har erbjudanden, men detta gäller en bekant som har villa)
Ja den du tipsar om får rabatt då
0

Medlemmen är offline   Säcken 

• Väktare
  • PipPip
  • StadStockholm

Visa inläggVerisure Säljare på 26 Oct 2010 - 16:17 sade:

Ja den du tipsar om får rabatt då

Vad ligger den rabatten på?
0

Medlemmen är offline   Jyoggi 

• Veteran
  • Grupp: Moderator
  • StadSkåne
Observera att tråden är över ett år gammal...
0

Medlemmen är offline   Säcken 

• Väktare
  • PipPip
  • StadStockholm

Visa inläggJyoggi på 30 Jan 2012 - 12:35 sade:

Observera att tråden är över ett år gammal...

ja du ser.... :9

tack för heads upen :)
0

Dela med dig av detta ämne:

• (2 Sidor) +
  • 1
  • 2
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Return to forumsMember Login