Erfarenheter Handel - Forum

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Erfarenheter Handel Vill gärna höra olika erfarenheter från väktare som jobbat/ar handel

Medlemmen är offline   Goose 

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 06-Aug 11
Jag är nyutbildad väktare och jobbar stationärt natt, jag är lite sugen på att ge mig in i Handel istället typ som butiksvärd/väktare. Det jag undrar om är hur ni uppfattar det att jobba inom detta, vad är det vanligaste som händer? hur ni upplevt det och vad ni rekommenderar att tänka på. Skriv gärna exempel från era erfrenheter.

Fördelar / Nackdelar?

Någon som jobbat som detta och kan berätta lite om arbetsuppgifter (Förstår att det skiljer sig säkert mellan objekt men lite allmänt)?

Jobbar man parallellt med Butikskontrollanter? (Antar att det oftast är dessa som gör envarsgripanden?)

Har ni några andra saker att dela med er av så gör gärna det vill höra så mycket som möjligt!
0

Medlemmen är offline   Sec-Gbg 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 15-May 11
  • StadGöteborg
Att jobba som väktare inom handel är mycket utav ett serviceyrke. Nu skiljer det ju sig en del mellan olika objekt som du säger men på det stora hela handlar det ju om att förhindra snatterier/skadegörelse/allmän oordning i butik samt eventuellt vara behjälplig personal vid upplåsning, stängning/pålarmning osv. I vissa fall även kontrollera personalen. Man har mycket kontakt med missbrukare och liknande då det ofta är dessa som ställer till problem för butikerna på olika sätt. Grip är ganska vanligt inom handel, särskilt om du jobbar så att du har kollegor nära till hands och vet att du snabbt får hjälp när du behöver det.
Planera inför framtiden, men gör det med en blyertspenna.
0

Medlemmen är offline   Caesell 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 28-Apr 11

Visa inläggGoose på 06 Aug 2011 - 19:26 sade: