Väktar/OV jobb dalarna? - Forum

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Väktar/OV jobb dalarna? Hur ser läget ut?

Medlemmen är offline   TonyJ 

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 15-Nov 11
Tjenare!
Gått och klurat på det här med att bli väktare och OV bra många år nu och bestämt mig för att söka väktarutbildning (vaktarskolan.se)
Nu undrar jag om det är någon här som jobbar/jobbat inom dalarna och vet hur behovet ser ut just nu?
Är också tveksam på om jag valt rätt utbildning till att börja med då jag hört från en lokal firma att dom behöver två OV uppe i Sälen nu till vinter. (Dock så missade jag precis starten av OV utbildning här då den startade för två veckor sedan och nästa är inte förrän i vår.)

Min plan ser då ut såhär iallafall:
Gå väktarutbildningen och försöka få någon sorts behov anställning i närheten.
När vintern börjar gå mot sitt slut då söker jag till OV-utbildningen.
Förhoppningsvis har jag visat framfötterna tillräckligt och fått fast anställning som väktare någonstans inom ett år? eller är jag för optimistik nu? (Mest sugen på ronderande väktare!)
Och efter 2-3 års anställd tid och alla utbildningar klara tänkte jag köra en hundförar utbildning (som den hundälskare jag är känns det självklart för mig att min hund ska få vara del av detta också!)

Ni som är väktare lr dylikt, hur ser detta upplägg ut? Detta är då vad jag kommit fram till vad jag vill dom närmaste åren sen om det är världens smidigaste plan det har jag ingen aning om!

Ser fram emot svar!

/Mvh TonyJ
0

• Nykomling
  • Pip
Ingen respons alls på detta? Hade varit kul att höra om min plan är godkänd iallafall eller om nån har några andra synpunkter på hur man ska gå tillväga?
0

Medlemmen är offline   mr P 

• Väktare
  • PipPip
  • Gick med: 13-Jan 11

Visa inläggTonyJ på 25 Nov 2011 - 18:43 sade:

Ingen respons alls på detta? Hade varit kul att höra om min plan är godkänd iallafall eller om nån har några andra synpunkter på hur man ska gå tillväga?

you got PM
0

• Nykomling
  • Pip
Det går segt i jobbsökandet.
Har sökt i princip alla väktar anställningar som dykt upp i hopp om att någon firma ska nappa och bekosta sig en utbildning till mig men inget napp än så länge.
Börjar luta åt att gå Väktarskolans VU1 och se om det höjer chanserna i jobb. (vilket det borde då dom flesta företag jag pratat med har verkat väldigt positiva till att man söker med VU1 i bagaget).
0

Medlemmen är offline   M0RRIS 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 13-Jan 11
Ligg på lite nu när många företag söker sommarvikarier! Ring till ansvariga och sälj in dig själv, sitt inte och vänta, ringa och kolla hur det går med ansökningarna till sommaren.

Tänk på att det tar ca 2 månader innan du är helt klar och får jobba..så under mars månad lär de flesta bolagen bestämma sig för vilka man ska anställa och utbilda...

Men visst, saknar du den erfarenhet som efterfrågas eller kan det bli tufft....
0

• Nykomling
  • Pip
Väääääldigt tufft med den konkurransen som finns!
0

Dela med dig av detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Return to forumsMember Login
Register new account