Hej!
Jag är en tjej som funderar att gå på väktarskolan i boden för att göra den där totala utbildningen.
Men är det någon här inne som har gjort den ?
Jag vet att man "egentligen" ska gå via ett företag men det har jag försökt med under 2år nu och får alltid samma svar " Vi anställer endast folk med utbildning".
SÅ nu tar jag tag i det själv och betala utbildningen själv.
Jag har sett att den har fått en del negativt här inne men det är värt en chans.
Sida 1 av 1
Någon här inne som har gjort sin utbildning i boden? Ang väktarskolan
Postad 04 Feb 2012 - 17:04
nichole86 på 01 Feb 2012 - 07:45 sade:
Hej!
Jag är en tjej som funderar att gå på väktarskolan i boden för att göra den där totala utbildningen.
Jag vet att man "egentligen" ska gå via ett företag men det har jag försökt med under 2år nu och får alltid samma svar " Vi anställer endast folk med utbildning".
Jag har sett att den har fått en del negativt här inne men det är värt en chans.
Kan bara säga att personligen tycker jag det är en mycket bra skola och du får en gedigen utbildning med måna nya vänner för livet.'
Har efter utbildningen aldrig ångrat mig och heller inte varit arbetslös en dag.
Rekomenderas varmt.
"Jag har aldrig brytt mig om publiken. Jag gillar det jag gör - jag gillar att göra illa människor. Det är vad jag gillar att hålla på med. Jag är i göra-illa-branschen."
Källa: Mike Tyson
Källa: Mike Tyson
Postad 11 Feb 2012 - 07:56
Tycker du ska fortsätta söka och få utbildningen betald.
Du har lön under din utbildning och företaget står för allt.
Har du verkligen hört med alla bolagen i den trakt där du bor? Speciellt nu inför sommaren brukar företagen vara glada på att anställa semestervikarier och detta är ett ypperligt tillfälle att få anställning och utbildning.
Själv har jag inte gått på utbildningen i Boden, men jag tycker det är synd du ska betala själv...
Du har lön under din utbildning och företaget står för allt.
Har du verkligen hört med alla bolagen i den trakt där du bor? Speciellt nu inför sommaren brukar företagen vara glada på att anställa semestervikarier och detta är ett ypperligt tillfälle att få anställning och utbildning.
Själv har jag inte gått på utbildningen i Boden, men jag tycker det är synd du ska betala själv...
Postad 11 Mar 2012 - 21:10
Jag vill rekommendera att du undersöker intresset i området där du vill jobba innan du själv betalar för utbildningen. Jag vet att mitt svar är sent, men det är ju bättre än aldrig.
Jag gick Totalvakt den första gången utbildningen erbjöds (det var rätt coolt, vi hade hela byggnaden för oss själva) men jag kan inte säga att det har gagnat mig speciellt mycket. Ja, jag hade en behovsanställning direkt när jag gick ut, men den har (det är ju flera år nu) inte gett mer än att den nästan har betalat tillbaka utbildningen. Det var en upplevelse för livet, annat kan jag inte hävda, kanske speciellt för att allt var så nytt för precis alla, och det är ett väldigt speciellt sätt att utbilda sig på. Med speciellt menar jag att det var intressant att praktikrondera mitt i natten när det var -30 grader ute.
Om det finns intresse i området där du vill jobba, så att det lönar sig för dig, så tycker jag absolut att du ska ta chansen! I mitt fall blev det helt enkelt inte så lönsamt, men det är ju bara ett enstaka fall.
Jag gick Totalvakt den första gången utbildningen erbjöds (det var rätt coolt, vi hade hela byggnaden för oss själva) men jag kan inte säga att det har gagnat mig speciellt mycket. Ja, jag hade en behovsanställning direkt när jag gick ut, men den har (det är ju flera år nu) inte gett mer än att den nästan har betalat tillbaka utbildningen. Det var en upplevelse för livet, annat kan jag inte hävda, kanske speciellt för att allt var så nytt för precis alla, och det är ett väldigt speciellt sätt att utbilda sig på. Med speciellt menar jag att det var intressant att praktikrondera mitt i natten när det var -30 grader ute.
Om det finns intresse i området där du vill jobba, så att det lönar sig för dig, så tycker jag absolut att du ska ta chansen! I mitt fall blev det helt enkelt inte så lönsamt, men det är ju bara ett enstaka fall.
Professionell språkbrukare.
Postad 16 Mar 2012 - 18:49
hej jag kan varmt rekommendera dig att gå utbildningen . Som Bhodi man får vänner för livet när jag ser tillbaka på tiden på Väktarskolan AB i boden så ser jag en 6 veckors utbildning där man får lära sig extremt mycket. Jag tycker du gör helt rätt i att gå den ,mycket riktigt kan det va svårt att få jobb utan utbildning önskar dig all lycka med tiden på Väktarskolan . Och tror och vet att du får en gedigen utbildning , nya vänner för livet jag pratar nästan med alla från min grupp. Alla som jag gick med har idag jobb några på securitas g4s bevaknings tjänst sen mycket andra bolag. / ficklampa
Dela med dig av detta ämne:
Sida 1 av 1

Startsida
Fackligt
Lagar
Larm
Länkar
Kontakta oss

Logga in »
Registrera dig nu!
Hjälp

Tillbaka upp