http://dagbladet.se/...arm-i-sundsvall
Det verkar gå bra för problembarnet i Securitas...
Sida 1 av 1
Securitas sparkas ut från kommunbevakning Securitas tappar Sundsvalls kommun efter misskötsel
Postad 08 Feb 2012 - 06:18
SinEater på 03 Feb 2012 - 10:00 sade:
Menar du att just Sundsvall skulle vara ett problembarn inom företaget eller är det ett stavfel?
För om du syftar till detta i relation till SL så kan det vara läge att förtydliga om nu någon missat det att anklagelsen om fusk med biljettkontroller just aldrig blev mer än en anklagelse, ingen har kunna påvisa att fusk verkligen förekommit, men upprepar man bara något tillräckligt många gånger blir det i det allmänna medvetandet till slut en sanning.
Hittills ser det våldsamt konkret ut den här gången heller... "de har inte klarat utryckningstider" och "det har inte funkat".
Vad betyder det egentligen?
Ska Sundsvalls Kommun kliva ur ett avtal i förtid borde de ha lite mer konkreta anklagelser att komma med, en säkerhetschef borde vara bättre påläst.
Att de lyckats avtala in inställelsetider betyder ju som alla borde förstå (eller åtminstone ansvarig säkerhetschef) inte att företaget garanterar inställelse inom den tiden, bara att ingen ersättning utgår efter avtalad inställelsetid.
Om de inom loppet av sju månader bara kunnat påvisa brister vid 38 tillfällen där vissa avvikelser ligger på så låg nivå det handlar om att inställelsetiden brutits med några få minuter så verkar det inte direkt som några anmärkningsvärda kontraktsbrott.
Samtidigt som de hänvisar till brister i återrapporteringen så hänvisar de till för långa inställelsetider och brutna ramtider vilket snarast antyder att de har tillgång till mycket omfattande dokumentation om hur uppdragen utförts.
Det är lite märkligt hur Sundvalls kommun sköter detta då de redan tagit in ett nytt bolag för att utföra tjänsten innan det ens är klarlagt om det föreligger grund för att avsluta det befintliga avtalet.
Postad 08 Feb 2012 - 17:27
Heimdall på 08 Feb 2012 - 06:18 sade:
Menar du att just Sundsvall skulle vara ett problembarn inom företaget eller är det ett stavfel?
För om du syftar till detta i relation till SL så kan det vara läge att förtydliga om nu någon missat det att anklagelsen om fusk med biljettkontroller just aldrig blev mer än en anklagelse...
Ska Sundsvalls Kommun kliva ur ett avtal i förtid borde de ha lite mer konkreta anklagelser att komma med, en säkerhetschef borde vara bättre påläst.
För om du syftar till detta i relation till SL så kan det vara läge att förtydliga om nu någon missat det att anklagelsen om fusk med biljettkontroller just aldrig blev mer än en anklagelse...
Jag menar precis vad jag skriver, Sundsvall är ett problembarn i Securitas. Satte det inte alls i kombination med SL även om jag tipsade om de artiklarna med.
Här har du mer artiklar jag hittat om just Sundsvall http://vaktare.nu/to...as-i-blasvader/
Ser det inte som en slump med artiklar om samma ort i kombination med vad som sägs mun-till-mun om just denna ort.
OCH, nu berhöver du inte tro mig om du inte vill, jag har fått höra av en kollega på Securitas Sundsvall/Norrland (eller vad området nu kallas) att jo, kommunen är förlorad och det betyder (min spekulation nu) att kommunen har nog ganska bra på fötterna annars skulle inte Securitas vika ner sig.
Har du annan information?
Dela med dig av detta ämne:
Sida 1 av 1

Startsida
Fackligt
Lagar
Larm
Länkar
Kontakta oss

Logga in »
Registrera dig nu!
Hjälp