Securitas ? Bra eller? - Forum

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Securitas ? Bra eller?

Medlemmen är offline   mff 

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 03-Feb 12
Undrar bara lite om här finns några som nyligen blivit anställda eller arbetar behovstimmar hos securitas. Och isf vad de tycker om företaget och uppgifterna som ges. Sedan undrar jag om någon vet vad som händer på anställningstesterna hos securitas. Det ska vara en halvdag, vad består den av? Ngt fysiskt?

Tacksam för svar=)
/mff
0

Medlemmen är offline   Jyoggi 

• Veteran
  • Grupp: Moderator
  • Gick med: 13-Jan 11
  • StadSkåne

Visa inläggmff på 03 Feb 2012 - 17:07 sade:

Undrar bara lite om här finns några som nyligen blivit anställda eller arbetar behovstimmar hos securitas. Och isf vad de tycker om företaget och uppgifterna som ges. Sedan undrar jag om någon vet vad som händer på anställningstesterna hos securitas. Det ska vara en halvdag, vad består den av? Ngt fysiskt?

Tacksam för svar=)
/mff

Jag har jobbat på flera olika avdelningar på Securitas, och det kan skilja från natt till dag beroende på den lokala ledningen och kollegor...
0

Medlemmen är offline   fajjan 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 01-May 11
Testerna är ej av fysisk karaktär. Enbart tester som är utformade som iq test samt ett psykologiskt test på ca 600 frågor
0

Medlemmen är offline   Ekvakt 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 26-Sep 11
Jag är hyffsat ny på seccen och är fortfarande behovare.
Jag trivs bra efter 5mån bortsett från lönen som bättras på snart.
Har inte haft några problem att få utrustning osv.
Som behovare så får man göra ganska mycket omväxlande uppgifter vilken passar mig utmärkt, jag har 6objekt jag täcker vakanser på så det blir allt från stat till ryck.
Jag känner mig inte speciellt utnyttjad som många behovare säger sig bli kanske har jag fått bra chefer.
Men det skulle ju helt klart vara bättre med ett 5-4schema.

Angående testerna så är det Svenska prov, Mekanik förståelse prov, Logik prov, och ett test som kollar att man klarar skriftliga instruktioner.
sen 600frågors lämplighets test. Att göra allihopa tar ca 2-3tim.
Går du vidare från testen görst det en kontroll med länstyrelsen om du är lämplig för yrket.
Sen är det läkarundersökning med drogtest.
Och sist blir det utbildning.
0

Medlemmen är offline   mff 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 03-Feb 12
Tack för svaren.

Ekvakt// Hur lång tid efter testerna dröjde beskedet? Jag gjorde testerna förra tisdagen och det har gått en vecka nu då. Hur lång tid fick du vänta? Och hur mycket jobbar du som behovare? Blir det heltid?

Tack!
0

Medlemmen är offline   guardman 

• Nykomling
  • Pip
  • Gick med: 20-Dec 11
Hur mycket man jobbar som behovare är mycket skifftande beroende på var man jobbar. Det är ju skillnad om du jobbar på ett kontor med 40 distrikt eller 2. Ju fler distrikt/portvakter och objekt desto fler som kanske blir sjuka, ska vara lediga osv. Sen finns det ju behovare som inte vill jobba mer än kanske ett pass på helgen eller så.
/Guardman
0

Medlemmen är offline   VaktSjv 

• Väktare
  • PipPip
  • Gick med: 13-Jan 11
Personligen skulle jag vänt mig till en annan (bättre) arbetsgivare.
0

Dela med dig av detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Return to forumsMember Login
Register new account