Diskussioner om nya avtalet 2012 - Forum

Hoppa till innehåll

• (7 Sidor) +
  • « Första
  • 5
  • 6
  • 7
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Diskussioner om nya avtalet 2012 Nya avtalsrörelsen.

Medlemmen är offline   SwipX 

• Nykomling
  • Pip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 26-Apr 12

Visa inläggVäktare_gbg på 27 Apr 2012 - 00:50 sade:

Vet inte riktigt vad det nya avtalet säger, är inte så insatt i det. Men att du haft grundlön i tre år är ju helt horribelt! Var längesen du skulle vart lönegrupps placerad.. Men men det är ju denna branschen i ett nötskal känns det som... Om du är med i facket så ta kontakt med dom och prata om grundlönen, jag kan inte alla fackliga lagar och liknande men du kanske kan plocka ut retroaktivt den lön du gått miste om när du haft grundlön så länge...

Hoppas det löser sig för dig! Och att alla behovare nu blir lönegrupps placerade!

Lycka till!

Mvh: väktare_gbg

Det är horribelt ja men rent avtalsmässigt har man inte något att sätta emot, förens nu då förhoppningsvis. Man skall enbart bli gruppsplacerad så länge man går på schema, vilket jag bara gör på sommaren och erhåller enbart B lön då. Pratade med facket om detta de konfirmerade att arbetsgivaren har rätt att göra så..
0

Medlemmen är offline   softaAndy 

• Väktare
  • PipPip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 13-Jan 11
Hej! Tydligen så har min fråga om den nya lönen för behovare försvunnit i mängden här i tråden.

Så får ställa den igen.

Tidigare så hade jag som behovare grundlön på 118,13kr med detta nya avtalet blir det? Har sett 3,2% som jag själv har räknat på, på lönen och OB men är detta rätt?

Hur ser de rätta siffrorna ut?, man har ju ändå en hel månad att räkna ut timmar.

Mvh

Andreas
0

Dela med dig av detta ämne:

• (7 Sidor) +
  • « Första
  • 5
  • 6
  • 7
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne