Hej gott folk!!
Kommer antagligen att börja jobba som väktare ganska snart. Inte säker på om jag får låna en väst av företaget.
Vill gärna ha en väst när jag jobbar, mest för det psykiska. Känner sig tryggare när man vet att man har något som skyddar den dagen man blir utsatt för våld.
Kommer jobba i Malmö området om det spelar någon roll.
Vad tror ni om denna västen?. Duger den?
COMBO V 3D Light
Med skydd: KOMBI IIIA+KR2+SP2-- Högt KOMBISKYDD
http://www.tacgear.s...p?articleId=292
Jag är runt 185 cm lång, det är på gränsen till var dom rekommenderar om man ska bära denna väst, tror ni det går ändå, vill dock inte "tumma" på säkerheten, meningslöst att ha en väst som inte skyddar en på rätt sätt:).
Har ni några tips? vill gärna ha en kombiväst,dvs stick och huggskyddad samt skottsäker. Om den är styv eller böjbar spelar ingen roll, så länge den skyddar och sitter bra.
Är runt 185 cm lång som sagt och väger mellan 65-70 kg.
Sida 1 av 1
Vad tror ni om denna västen?
Postad 07 Mar 2012 - 12:32
Har själv använt den västen i fem års tid, en av dom bättre västar jag har provat och den enda jag tycker sitter bra varesig jag kör bil eller är ute och knatar.
Har även platta i både fram och bak, väger lite mer, men komforten är fortfarande god.
Har även platta i både fram och bak, väger lite mer, men komforten är fortfarande god.
Postad 08 Mar 2012 - 02:10
Hej!
Någon som provat Job Safteys Freedomvästar och kan göra en kort utvärdering av dom?
Någon som provat Job Safteys Freedomvästar och kan göra en kort utvärdering av dom?
Postad 09 Mar 2012 - 08:07
Peager på 08 Mar 2012 - 02:10 sade:
Hej!
En helt okej väst som levererar vad den ska. Dock ska man vara väldigt noga med passformen då den lätt "krullar" sig i nedre kanten om man har en för stor väst och det är oskönt som tusan. Fast det gäller dom flesta märken.
"Jag har aldrig brytt mig om publiken. Jag gillar det jag gör - jag gillar att göra illa människor. Det är vad jag gillar att hålla på med. Jag är i göra-illa-branschen."
Källa: Mike Tyson
Källa: Mike Tyson
Postad 09 Mar 2012 - 15:20
Det ända som slår mig är priset.. är inte 7.000 lite väl billigt för den skyddsklassen? En vanlig rps1+kr1 okej 5-8 men har för mig att dom lite tyngre brukar landa någonstanns runt 12-16000 ? eller är jag bara för misstänksam nu?
Postad 11 Mar 2012 - 04:10
Studsboll på 07 Mar 2012 - 12:32 sade:
Har själv använt den västen i fem års tid, en av dom bättre västar jag har provat och den enda jag tycker sitter bra varesig jag kör bil eller är ute och knatar.
Okej tack så mycket för svar:). Kommer att köpa mig en sådant väst antagligen, ska prova den i något showroom om de är möjligt.
Har även fått reda på att jag får låna en väst av företaget, men känns skönare att ha en egen fräsch som man tar väl hand om:)
Postad 17 Mar 2012 - 12:16
VaktarenM på 11 Mar 2012 - 04:10 sade:
Okej tack så mycket för svar:). Kommer att köpa mig en sådant väst antagligen, ska prova den i något showroom om de är möjligt.
Har även fått reda på att jag får låna en väst av företaget, men känns skönare att ha en egen fräsch som man tar väl hand om:)
Tänk på att storleken är cm efter midjan och ej efter längden
Postad 14 May 2012 - 10:23
PFN på 09 Mar 2012 - 15:20 sade:
Det ända som slår mig är priset.. är inte 7.000 lite väl billigt för den skyddsklassen? En vanlig rps1+kr1 okej 5-8 men har för mig att dom lite tyngre brukar landa någonstanns runt 12-16000 ? eller är jag bara för misstänksam nu?
Priserna på tacgears sida visas utan moms, lägg på 25% på priset.
Dela med dig av detta ämne:
Sida 1 av 1

Startsida
Fackligt
Lagar
Larm
Länkar
Kontakta oss

Logga in »
Registrera dig nu!
Hjälp

Tillbaka upp